DSL's årsberetning 2020-2021

Bestyrelsens arbejde i det forgangne år har haft ét fokus, nemlig DSL’s fremtidige sekretariatssamarbejde. Vores nuværende samarbejde om drift af fællessekretariatet med DDD og JA ophører pr. 31. december 2021.

Nyt sekretariatssamarbejde

DDD indgik pr. 1. september 2021 i et nyt sekretariat sammen med PharmaDanmark.

Bestyrelsen er enige om, at DSL er for lille til at drive selvstændigt sekretariat. På sidste års generalforsamling drøftede vi, hvad der var vigtigt for medlemmerne, hvis vi evt. skulle indgå i andre samarbejder. Ud over sikker betjening var tilbagemeldingen, at den faglige identitet var et bærende element.

I forlængelse heraf har DSL sammen med JA haft drøftelser med DM (tidligere Dansk Magisterforening) om at indgå i et sekretariatssamarbejde med udgangspunkt i de nuværende lokaliteter på Peter Bangs Vej og dermed i den betydelig større forening DM’s service- og medlemskoncepter.

Der er opnået enighed om, at vi (DSL og JA) fra 1. januar 2022 indgår i et sekretariatssamarbejde med DM, mhp. fusion.

Læs mere under Bestyrelsens beretning

Bestyrelsens beretning