Ny hjemmeside skal sikre trivsel i en coronatid

Vores arbejdsliv blev fra den ene dag til den anden vendt på hovedet på grund af coronakrisen. Det betød nye måder at arbejde på for medarbejdere og ledere, der kan have store konsekvenser for trivslen og samarbejdet på arbejdspladserne.

Derfor er en ny hjemmeside med den nyeste viden fra forskning på området blevet lanceret ultimo 2020. På coronatrivsel.dk kan ledere og medarbejdere fremover finde den seneste viden og hente de nyeste og praksisorienterede redskaber, skriver Akademikerne, der er hovedorganisation for 28 fagforeninger.

Hjemmesiden udspringer af et forskningsprojekt med titlen ”Mental Sundhed og Arbejdsfællesskaber under coronakrisen”. På baggrund af de første resultater bliver der nu præsenteret en bred palette sf konkrete redskaber og gode råd til, hvordan arbejdspladser kan understøtte trivsel, opgaveløsning og gode kollegafællesskaber under coronakrisen.

Forskningsprojektet indbefatter blandt andet en ny undersøgelse af, hvordan medarbejdere og ledere har oplevet coronakrisen, og hvordan vi bedst muligt griber udfordringerne an. I løbet af undersøgelsen blev 116 medarbejdere og ledere interviewet.

Forskningsprojektet drives af Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø i et samarbejde med Aalborg Universitet.